Sebuah cerita dari Mimie Aiza

(Source: http://mimieaiza.blogspot.com)

Terima kasih kepada Mimie Aiza diatas keizinan yg telah diberikan untuk saya gunakan post anda di dalam blog saya ini...

dipetik secara terus tanpa sebarang editing dibuat

.............................................................................................................................................

emmm.. emmm.. macam mana nak tulis ni??? dah lama tak upbedate belog, sampai tak tau macam mana nak tulis.. heeee.. ini aku nak cerita pengalaman seminggu lepas, ehhh 2 minggu lepas... errrkkk mungkin 3 minggu lepas kot. emmmm... emmm.. makcik lupa laaa bila kejadiaan ni terjadi.. *facepalm*

pada satu malam tu, lecturer aku sir A dia nak ganti class statistic setelah dia cuti selama seminggu pada minggu lepasnya.. seperti biasa, pelajar-pelajar yang cemerlang ni datang la reramai bagi memeriahkan class.. dan sebelum itu, sir A sudah pun membuat pesanan..

"sebaik saja habis chapter 4 iaitu trasportation, bermakna saya akan adakan TEST 1"

makanya, malam tu, kami pun belajarlah chapter 4 tanpa ragu-ragu dan gentar.. memang ralit la belajar kan. adalah dalam sejam tak salah aku belajar topik tu.. lepas tu sir A cakap

"habis dah topik ni.. jadi saya akan buat test 1 SEKARANG!!."

perghhhh berderau darah aku dengar dia nak buat test. aku langsung tak study apa-apa lagi. budak-budak yang lain dah merengek-rengek dah

"alaaaa sir... blablablabla..." aku pulak memang tak keluar sepatah pun. aku diam je.. masa tu aku rasa muka aku dah pucat kot.. nak bernafas pun tak stabil.. habis laa test aku.. fail la jawabnya...

"saya kata apa?? sebaik habis topik ni saya akan buat test kan..." sir A cakap sambil dekat tangan dia pegang kertas..

perghhh kau jangan cakap memang aku rasa menyesal nak mampuss masa tu.. kertas pun diedarkan.. aku dah seram sejuk dah..

elok je kertas dapat dekat tangan masing-masing semua dah macam terdiam dah..

"tulis nama dengan matrix no dekat kertas tu.. group pun tulis sekali. nanti tercari-cari pulak saya nama awak dekat group mana."

muka sir A memang nampak KEJAM masa tu.. yang aku pulak dah terketar-ketar tangan nak tulis nama.. badan pun dah sejuk-sejuk je.. dalam hati dah sumpah seranah diri sendiri. menyesal sebab TAK STUDY awal-awal.. boleh pulak melayan FACEBOOK dengan TWITTER.. memang lagho la jadinya... dalam hati aku tak habis-habis cakap

"kenapa la aku tak study awal-awal.. kenapa la aku tak study masa dia cuti seminggu hari tu.." semua soalan datangnya dari pada KENAPA....

masa tengah tulis nama tu aku dengar sir A cakap "rilex- rilex. jangan takut sangat" rilex???ni test ni. kalau tak dapat jawab, makanya gelap la masa depan aku....

elok je selesai tulis nama bagai-bagai sir A pun cakap

"oke sekarang kita masuk topik baru dalam chapter 4, Vogel Approximation Method.." lepas tu dia gelak..

cisss... terkena la kitorang masa tu... rupanya chapter 4 tak habis lagi..aku pun melepaskan nafas kelegaan. barulah aku rasa aku boleh bernafas dengan stabil dan sempurna.. bukan aku je, orang lain pun mempamerkan muka kelegaan masa tu.. hiksss..

"muka semua dah pucat je. saya bukan apa, suruh tulis nama dekat kertas tu sebab takut kertas tu hilang ke, terbang ke..."

heh sir A agak sedikit psyco kau tau! haishh.. *geleng-geleng kepala*....

Comments

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pengelasan Ijazah Sarjana Muda

Dokumen rasmi dan cop pengesahan, jadikan satu aktiviti wajib setiap orang.

Imbau 1: Permodalan Nasional Berhad (PNB)