Skip to main content

Penilaian Kendiri - Intersesi 2012

Assalamualaikum dan selamat sejahtera...

Pada ruangan kali ini, tiada makluman untuk nota, quiz dsb...tujuan post kali ini adalah untuk mendapatkan maklum balas dalam bentuk cadangan & pandangan daripada para pelajar yg saya sayangi, supaya di masa-masa akan datang, saya dapat meningkat mutu pengajaran saya...

saya sedar masih lagi terdapat kelemahan yang ada pada diri saya, yang mana saya tidak sedar, akan tetapi disedari kelemahan itu oleh para pelajar saya...

maka oleh itu saya membuka ruang kepada para pelajar saya untuk memberikan cadangan & pandangan dari segi:

1) Cara pengajaran
2) Interaksi bersama pelajar
3) Personaliti
4) silibus
5) lain-lain perkara

untuk memastikan respon yang diberikan adalah genuine, saya menyarankan agar tidak meletakkan nama atau apa sahaja yg membolehkan saya mengenali siapakah penyampainya....cukuplah hanya memilih "Guest" or "Anynomous"

jangan risau...sebarang cadangan or pandangan saya terima dengan hati yang terbuka...insyaAllah....

Comments

  1. secara dasarnya cara pengajaran tuan mudah utk difahami.tapi ada kalanya tahap kelajuan yg mungkin bagi saya terlalu laju utk saya kejar.acap kali saya dan beberapa org rakan yg lain sering ketinggalan.dan dgn itu kami tidak mempunyai peluang utk memahami dgn betul.itu saja setakat ini..
    akhir kalam,semoga pihak tuan memberkati ilmu yg telah disampaikan kepada kami semua..

    ReplyDelete
  2. salam sir, nak ucapkan berbanyak terima kasih atas ilmu yg diberi.alhamdulillah belajar dengan sir ni mudah faham sbb bagi sy sir memang dekat dengan pelajar.
    kalau tak faham boleh terus bertanya.
    terima kasih sbb ajar guna bahasa yg mudah dan notes yg simple.
    apa2 pun sy tak 'regret' belajar dgn sir :)

    sy mintak maaf andai ada sikap sy yg tak menyenangkan sir.
    mohon restu dari seorang guru.
    semoga Allah memberkati sir.

    ReplyDelete
  3. salam sir..
    segala yang sir ajar mudah difahami..tahniah..saya nak ucapkan ribuan terima kasih
    dan minta maaf sepanjang intersesi ni..minta halalkan ilmu yang sir berikan..

    P/S: nanti tanda final hope jgn strict sgt.. 'oppa gangnam style!' :-P

    ReplyDelete
  4. salam...
    thanks a lot sir...
    best belajar ngan sir...
    sir explain smpai faham...
    cuma,kesian gak kwn2 yg x dapat paham ngan cepat time sir ajar laju...
    kena guna kelajuan purata jela...
    purata = pukul bagi rata...
    hahaha
    teruskan cara pendekatan pembelajaran yang sentiasa dekat dengan pelajar....cara itu sangat berkesan.
    akhir kata,semoge terus succes dengan kerjaya seorang pendidik!
    wasalam.

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Pengelasan Ijazah Sarjana Muda

Ramai diantara pelajar tidak tahu tentang kelas-kelas bagi program ijazah sarjana muda yang sedang pelajar ikuti. Hal ini perlu diketahui kerana setiap kelas mempunyai implikasi tertentu.
Ijazah Sarjana Muda terbahagi kepada 4 kelas: Kelas Pertama (CGPA 3.50 - 4.00)Kelas Kedua Atas (CGPA 3.00 - 3.49)Kelas Kedua Bawah (CGPA 2.20 - 2.99)Kelas Ketiga (CGPA 2.00 - 2.19)
Kebaikan/Keburukan setiap kelas:
Kelas Pertama:Mudah mendapat biasiswa untuk melanjutkan pengajian ke peringkat Master dan PhDAntara syarat khas untuk biasiswa PhD ke luar negaraMenjadi perhatian syarikat-syarikat (tetapi tidak semua) untuk diterima bekerja.Tidak perlu bayar PTPTN (pinjaman bertukar kepada biasiswa)
Kelas Kedua AtasAntara syarat minima untuk biasiswa Tenaga Pengajar Muda (TPM) UiTMSyarat wajib untuk memohon meneruskan pengajian ke peringkat Sarjana (Master)Ada sesetengah syarikat-syarikat besar menetapkan syarat ini untuk dibenarkan buat latihan praktik.

Kelas Kedua Bawah dan Kelas Ketiga Anda boleh berjaya dalam…

MyNutriBesen

Assalamualaikum, saya terangkan sedikit berkenaan kaedah MyNutriBesen
1) Motivasi
Saya mula berjinak dengan sistem hidropot pada tahun 2015 dengan menggunakan bekas tin susu anak yang tidak digunakan, 
dan seterusnya kepada pot. 

Namun, setelah menggunakan pot, saya mendapati nutripot ada kelemahan yang boleh ditambahbaik. Antara kelemahannya: Hasil tanaman yang sedikitPerlu mengisi semula air baja dalam tempoh masa yang singkat (sekiranya outstation 1-2 minggu atau musim cuti perayaan)Mengguna ruang yang banyak.
Dari situ, saya mengubahsuai kaedah nutripot yang sedia ada dengan mengantikan pasu kepada besen, maka terhasil lah MyNutriBesen.
2) Peralatan
Untuk menghasilkan MyNutriBesen, memerlukan: Tong cat (18 liter) - dapat percumaBesen - RM10Tali mopPVC connector - RM2Jumlah: RM12
3) Cara-cara menghasilkan MyNutriBesen
Step 1) Bersihkan tong dan penutup cat
Step 2) Tebuk penutup cat pada bahagian tengah dengan menggunakan drill. Hole saw yang digunakan adalah bersaiz 19-22inci
Step 3) Tebuk bese…

Geran Penyelidikan: Geran Academic & Research Assimilation (ARAS)

Syukur ke hadrat Illahi memberi diri ini peluang untuk buat research. Dahulu semua aktiviti research yang dijalankan semuanya guna duit sendiri dan duit TAPA. Tapi kali ini, diberikan peluang untuk menjalankan research dengan dana yang diperuntukkan oleh UiTM melalui geran dalaman ARAS sebanyak RM xx,xxx.00. (tak payah la bagitahu disini)
Pentingnya dana ini kerana, segala perbelanjaan seperti: Upah Research Assistant (undergraduate/postgraduate)Conference and Journal FeeKos penginapan dan perjalananPembeliaan buku, software dllakan dibiaya/dibayar hasil daripada dana ini. Alhamdulillah syukur sangat-sangat.